Liga Lektorska 2017/2018
REGULAMIN X EDYCJI
RZESZOWSKIEJ LIGI LEKTORSKIEJ
W PIŁCE HALOWEJ
Organizator:
ks. Tomasz Blicharz
Duszpasterstwo Liturgicznej Służby Ołtarza
Nr. tel. kontaktowego: +48 607 821 650 – ks. Tomasz Blicharz
W celu uzyskania szczegółowych informacji prosimy o kontakt na podany wyżej numer telefoniczny lub pocztę elektroniczną. (toma536@wp.pl).
Terminy i miejsca ligi:
Liga Lektorska odbywać się będzie na halach sportowych:
-
w hali sportowej przy Zespole Szkół Gastronomicznych;
-
w hali sportowej ZSKU;
-
w hali sportowej przy IV LO.
Rozpoczęcie turnieju odbędzie się 25 listopada o godz. 9.00 w Kościele pod wezwaniem Św. Krzyża w Rzeszowie Uroczystą Mszą Świętą (w której biorą udział wszyscy Lektorzy startujący w Lidze). Po Eucharystii nastąpi przejście do Zespołu Szkół Gastronomicznych, gdzie o godz. 11 rozpocznie się I kolejka rozgrywek:
Kolejki II i III zostaną rozegrane w hali sportowej ZSKU.
Terminy pozostałych kolejek zostaną podane w dniu rozpoczęcia rozgrywek. (każdego dnia rozgrywane zostaną po dwie kolejki):
W roku bieżącym rozgrywane będą dwie ligi. I liga dla 10 najlepszych drużyn IX Edycji Ligi. II liga – pozostałe zespoły. Jeżeli jakaś drużyna zajęła w poprzednich rozgrywkach dobre miejsce w pierwszej lidze, lub awansowała do I ligi a w tym roku nie startuje w rozgrywkach ich miejsce może zostać zastąpione przez inną drużynę kolejną w poprzednich rozgrywkach w II lidze.
W turnieju mogą brać udział Lektorzy z Liceum i Gimnazjum (do rocznika 1998).
W każdej drużynie może w czasie meczu występować jeden animator krzyżowy (posługujący w parafii i na wakacjach w roku bieżącym) spoza granicy wieku.
Zgłoszenia do rozgrywek telefonicznie do Ks. Tomasza Blicharza do 19 października.
Warunki uczestnictwa i rozgrywek:
-
każda drużyna przyjeżdża na turniej z opiekunem, który odpowiada za zawodników podczas turnieju. Opiekun w dniu rozpoczęcia rozgrywek podpisuje REGULAMIN LIGI;
-
opiekun musi posiadać meczową listę ministrantów;
-
zgłoszenia do rozgrywek telefonicznie do ks. Tomasza Blicharza do 19 października;
-
wszyscy ministranci muszą posiadać aktualną legitymację ministranta oraz dokument stwierdzający tożsamość;
-
gdyby okazało się że w jakiejś drużynie występuje ktoś kto nie jest lektorem lub jest z poza granicy wiekowej automatycznie cała drużyna zostaje skreślona z turnieju;
-
wszystkie drużyny zobowiązane są posiadać stroje sportowe;
-
każdy zawodnik w całym turnieju występuje z tym samym numerem;
-
wszystkie drużyny zobowiązane są posiadać buty na przebranie.
Ilość zawodników:
-
Każda Drużyna zgłaszając się do turnieju podaje listę 12 lektorów, którzy będą uczestniczyć w całym turnieju. W trakcie trwania ligi nie można dopisywać ani zamieniać zawodników w drużynie. Jeżeli drużyna w momencie zapisywania podaje mniejszą liczbę zawodników, także w trakcie trwania turnieju nie może do niej nikogo dopisać. Dzień rozpoczęcia rozgrywek jest ostatecznym dniem zmian w kadrach;
-
Gramy w następujących składach: czterech + bramkarz;
-
Ilość zawodników rezerwowych dowolna, (max. 5 na każdy mecz);
-
Ilość zmian dowolna, dozwolone zmiany powrotne.
System rozgrywek:
-
Gramy systemem Ligowym każdy z każdym. Mecz i rewanż;
-
Poszczególne kolejki zostaną ustalone w zależności od ilości zgłoszonych zespołów.
Pozostałe regulacje zgodnie z przepisami PZPN:
-
Gdy piłka dotknie sufitu drużyna przeciwna wykonuje rzut wolny.
-
Bramkarz może łapać piłkę w ręce do określonego miejsca.
-
Gra bez „spalonego”.
-
Podczas wykonywania stałych fragmentów gry zawodnicy drużyny przeciwnej muszą znajdować się przynajmniej w odległości 5 m. od piłki.
-
Rzut karny wykonywany jest z linii 6 metrów
-
Zachowanie nie sportowe będzie karane żółtymi i czerwonymi kartkami oraz karami minutowymi.
-
Zachowanie wulgarne karane będzie wykluczeniem z turnieju.
Czas rozgrywek:
-
2 x 7 min
Koszt uczestnictwa
-
Drużyny wnoszą na rzecz rozgrywek opłatę, wpisowe w wysokości 300 zł od drużyny.
Kolejność drużyn
Kolejność zespołów w tabeli ustala się według ilości zdobytych punktów.
W przypadku uzyskania równej ilości punktów przez dwie lub więcej drużyn, o kolejności zajętych miejsc decydują:
-
wynik meczu pomiędzy zainteresowanymi drużynami;
-
ujęta różnica bramek zdobytych do straconych;
-
ilość zdobytych bramek.
Nagrody
-
puchary;
-
dyplomy;
-
nagrody;
-
wszystkie drużyny uczestniczące w turnieju otrzymują pamiątkowe dyplomy.
Postanowienia końcowe:
-
Każda drużyna zobowiązana jest do przestrzegania regulaminu hali sportowej.
-
O sprawach nie ujętych w niniejszym regulaminie decydują organizator i sędzia turnieju.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym regulaminie.